Malö 116

Produktionsår: 1982

Beliggenhed: Køge

Værft: Malö

Pris: 495 000 DKK

( 771 391 SEK / 66 259 € )

Print

Malö 116 - Cruiser i klassisk Orust Design. Veludstyret og opdateret til store eventyr. Høj rig med rullestorsejl, nyere motor, elspil mm.

Malö 116 er bygget af Malöværftet i Kungsviken til den enestående Orust kvalitet og finish. Her finder du alle Malös kendetegn, targabøjlen som base for både storsejls skødet, hvilken giver en mekanisk og praktisk fordel samt holder cockpittet helt rent og sikkert, foruden forankring til sprayhooden, som står sikkert og fast. I targabøjlen har du også et indbygget ovenlys, hvilket gør cockpittet til et fint ”uderum” som er hurtigt at overdække i tilfælde af dårligt vejr.

Denne Malö 116 er fra 1982 og er tre kabiners modellen. Owners cabin ligger ude for med en herlig stor dobbeltkøje, god dørk plads og masser af stuveplads. I bagbords side lige agten for owners cabin finder du et rummeligt toilet. Salongen er meget rummelig og kan let konverteres til flere køjer/søkøjer på den lange tur. Bag navigationspladsen og bag pantryet, som har Malös traditionelle overskabe, finder man de to agter kabiner med hver en dobbeltkøje til et par eller til gæster. Som sædvanligt finder du masser af stuveplads i hele båden i form af skuffer og skabe under køjerne. Alt på en Malö er planlagt og udført på en måde som giver den følelse og fornemmelse for former og funktion som er typisk for Malös både.

Her kan sejles til hver en krog i verden på en sikker og bekvem måde. Dybgåendet på 1,70 med den semi lange køl gør at man også kunne begynde turen med en rejse gennem Europas kanaler.

Båden her har fået den høje rig med in-mast furler, som også medvirker til at gøre sejladsen enkel. Ny motor fra VP er også kommet til med drev i stedet for aksel, hvilket har givet stor plads til batteri og stuverum foran motoren. Desuden har båden såvel bow- som agter thruster, hvilket jp gør havnemanøvrer til en leg.

Bådens teakdæk og ruf er i vinteren 2022 og 2023 af nuværende ejere blevet renoveret og udskiftet med Kiwi Grip. En miljøvenlig løsning, som også vil egne sig godt til en tur sydpå.

Er du interesseret i en højkvalitets Orust båd med agtercockpit, så er her en god mulighed til at gå om bord i en sådan!

Tag fat i mægler Michael på michael@baadagent.dk for mere information eller for at arrangere et besøg.

Nøglefakta: Malö 116
Værft

Malö Yachts

Engine

Volvo Penta D2-55

Længde

11.6 m

Bredde

3.66 m

Dybgang

1.70 m

Deplacement

8000 kg

Maks. Højde

18 m

Brændstof

220 L

Skrog nummer

115

Ståhøjde i kabiner

1.90 m