SKAL DU SÆLGE DIN BÅD?

Vores erfarne mæglere er spredt ud over Danmark, Sverige, Finland og Portugal. Kontakt din lokale mægler, der er ansvarlig for området, hvor din båd befinder sig, for salgsopgaver eller en vurdering af din båd.

Vælg en mægler, der

…er dygtig til markedsføring.
Båtagent har en kontinuerlig strøm af markedsføring via annoncer på platforme i hele Europa for maksimal eksponering af de både, vi formidler. Vi fokuserer på at præsentere bådene professionelt på internettet og sociale medier.  

…er målrettet og har en stærk drivkraft. 
Båtagent er mægleren, der har 100% fokus på hver båd, som vi skal formidle. Vi bliver ikke forstyrret af forhandlere af nye både eller andre maritime aktiviteter.

…giver dig fuld adgang til din båd.
Bådagent giver dig adgang til din båd i salgsperioden, fordi vi viser den på dens placering. Det sikrer også, at du slipper for unødvendige ture om bord. Vi gennemfører kun personlige fremvisninger for seriøse, potentielle købere. 

…giver dig gode betingelser.
Båtagent arbejder efter princippet: no cure – no pay. Det betyder, at du som sælger kun betaler, når vi har leveret et resultat. Hvis du ønsker at afbryde opgaven, inden vi har fundet en køber til din båd, koster det dig ingenting – vi påtager os risikoen. 

…har ekspertisen.
Båtagents mæglere er erfarne bådmennesker med stor viden om de fleste spørgsmål om ejerskab med både, handel med både og tekniske spørgsmål om både. Vores mæglere har også erfaring med at gennemføre komplekse handler fra andre brancher og kan guide dig sikkert gennem processen. 

Kvalitetssikret arbejdsmetode for maksimal tryghed.

Bådagentmetoden

1. Det første møde

Præsentation | Gennemgang af båden | Markedsvurdering | Salgsaftale | Spørgeskema

Ved det første møde mødes vi ved båden, som under hele salgsprocessen vil befinde sig ved din bådplads eller vinteroplag. På det tidspunkt får vi mulighed for at lære båden, og vi gennemgår salgsaftalen sammen. 

2. Salgsforberedelser

Indsamling af oplysninger | Rengøring og klargøring | Fotografering

Når vi har indgået en salgsaftale og officielt er i gang med opgaven, er vi klar til at fotografere båden. Gode billeder er en forudsætning for en vellykket markedsføring af båden, så her gør vi stor indsats for at opnå de bedst mulige resultater. 
 
Du hjælper os også med at oprette en udstyrsliste over alt udstyr, der er inkluderet i købet. Her er det ligeledes vigtigt at notere alt udstyr, som dig bekendt ikke fungerer, som det skal. Før vi offentliggør annoncen, får du mulighed for at gennemgå og godkende annoncen, så alle oplysninger om båden er korrekte. 

3. Markedsforberedelser

Annoncering på Baadagent.dk, DBA, Scanboat.com, Boat24.com, theYachtMarket.com. | Udstillinger | Fagblade

Gennem intensiv annoncering på flere digitale platforme når vi ud til alle i Europa, der er på udkig efter en båd som din. Vi er stolte af vores egen hjemmeside, Båtagent.se hvor omkring en fjerdedel af vores købere finder deres båd. Vi deltager ofte på messer og bliver eksponeret i bådmagasiner i Nordeuropa. Desuden er vi aktive på sociale medier, herunder har vi utallige visninger af vores bådvideoer på YouTube. 

4. Salg

Personlige fremvisninger med proaktive og kompetente mæglere | Sørg for en god fremvisningsoplevelse | Prisforhandling

De kunder, der er interesserede i din båd, kontakter os direkte. Din lokale mægler håndterer al kontakt med kunderne og viser båden, hvor den er placeret. Vi booker kun personlige fremvisninger med seriøse, potentielle købere for at sikre minimal slitage på din båd. Vores mæglere er dygtige og kan ofte straks besvare mange af spørgsmålene ud fra de oplysninger, de har fået af dig tidligere, men nogle gange har vi brug for din hjælp til at besvare specifikke spørgsmål om din båd.

Vi informerer dig altid, når vi modtager et bud, selvom det er under udbudsprisen. Normalt har vi 3-6 fremvisninger af båden, inden vi afslutter handlen. 

5. Købsaftale 

Kontraktskrivning | Köparen erlägger handpenning till klientmedelskonto

Når vi har indgået en aftale med en køber og afsluttet handlen, skal der udarbejdes en købsaftale. Vores aftaler er omhyggeligt udarbejdet af jurister for at sikre alle parters tryghed. Da du og køberen ofte bor forskellige steder, underskrives aftalen digitalt.

Når aftalen er underskrevet, indbetaler køberen et depositum på en klientkonto. 

6. Besigtigelse

Land- og søbesigtigelse fra en upartisk besigtigelsesmand | Udbedring af eventuelle bemærkninger i besigtigelsesrapporten

Det næste skridt er at få en upartisk besigtigelsesmand til at gennemføre en besigtigelse af båden. Besigtigelsen udføres for at sikre, at båden er i den stand, der er beskrevet, og at der ikke er ukendte fejl eller mangler, der kræver udbedring. 
 
Som sælger skal du sørge for og betale for at båden bliver løftet op i forbindelse med besigtigelsen, så den kan gennemføres både på land og i vandet. Alt udstyr om bord bliver testet, derfor er vigtigt, at batterierne er opladet, når besigtigelsesmanden ankommer. 
 
Efter besigtigelsen kan det være nødvendigt at udbedre eventuelle problemer, der er dukket op under besigtigelsen. Båden skal leveres i funktionsdygtig stand i overensstemmelse med den beskrivelse, køberen har fået gennem udstyrslisten og annoncen.  

7. Levering 

Slutbetaling via klientkonto | Gennemgang ved levering | Opfølgning

Når besigtigelsen er gennemført, og båden er klar, er vi kommet til det sidste punkt: leveringen. Køberen indbetaler restbeløbet på klientkontoen, og derefter mødes vi ved båden til en formel overlevering. Ved leveringen udarbejder vi den endelige købsaftale, hvor det fremgår, at båden har skiftet ejer, og sælger modtager en opgørelse med transaktionerne på klientkontoen og fratrækker vores provision. Overleveringen giver også mulighed for at give køberen en gennemgang af båden. 

Sidst solgte både

Læs mere end 100 anmeldelser fra vores kunder